Sommarlov!

Den spralliga, tuffa och ordentliga Fanny har nu haft sommarlov i en vecka, tänk att denna tjej klarat av ett helt läsår på Ålsta folkhögskola!

Jag har förändrats till en helt ny människa, jag är inte alls samma tjej som jag var innan jag begav mig till Fränsta. I början var jag rädd och osäker, kände mig vilsen och trodde aldrig att det skulle fungera. De första kvällarna spenderades i sängen, jag låg och grät och ville återvända hem till mamma och pappa.

Sedan kom förändringen, jag fick synas och vara med i gemenskapen vilket kändes fantastiskt. För första gången i mitt liv fick jag tillhöra en grupp, jag fick vara en i mängden! I början var jag hela tiden på min vakt, jag kunde inte riktigt slappna av eftersom jag blivit sviken av ”kompisar” för många gånger, jag kunde tyvärr inte vara helt säker om det var äkta vänskap eller inte. Idag vet jag att dessa människor gillar mig för den jag är, vilket är samma anledning varför jag gillar dem.

Dessa brudar är toppenbäst! <3

 
Jag tänker nu njuta av mitt sommarlov, jag ska bada, resa, äta alldeles för många jordgubbar och vara ledig! Till hösten tänker jag återvända till Fränsta för att möta både nya och gamla ansikten och fortsätta med mina studier!
 
Publicerat i Allmänt