Nytt år och nya möjligheter

Från ena dagen till den andra så förändras hela livet, hela universum blir till något helt annat än vad det tidigare varit. Allt börjar om på noll och chansen till en ny start kan börja, ett nytt kapitel välkomnas!

Nyårslöften är ett stort samtalsämne den här tiden på året, att komma igång med hälsan är ett vanligt löfte som de flesta människor sätter upp på listan varje nyår. Det trånas efter den perfekta drömkroppen med hjälp av bra mat och ordentlig träning, många tror att lyckan kommer på köpet med en felfri kropp, vilket jag är mycket tveksam till. Det är lätt att punkta upp massvis med saker man ska bli bättre på och hinna med under året, punkterna kan istället förvandlas till stress och ångest, eftersom det oftast inte blir så som man tänkt.

I år har jag skrivit mitt första nyårslöfte, som jag tänker dela med er här på bloggen!

Jag har bestämt mig för att fortsätta leva mitt liv precis som jag gjort hela förra året! Fortsätta att vara den kämpe som jag faktiskt är, äta den mat jag vill och träna så ofta som jag orkar och har lust med, det kan bli flera gånger i veckan och vissa veckor kanske ingenting. Jag bestämmer om min kropp och mitt sätt att leva på, vill jag ha skoteroverall i juni så har jag det, för ingen annan än jag ska få ha makten över mig! Vill jag, så går jag runt i pyjamas som luktar surmjölk, utan BH så att brösten guppar hit och dit, smutsigt hår och trasiga strumpor, bara för att jag kan och vill!

Jag lovar nu mig själv att tänka mindre på andra och fokusera på att sätta mig själv i fokus, jag ska tänka till en extra gång och inte alltid göra så som andra tycker. Det är ju trots allt mig själv som jag kommer att spendera mest tid med i livet, och för att jag ska fungera och orka leva ett helt liv, så måste jag ju behandla mig själv på ett bra sätt.

Jag tror att det här kommer att bli ett bra år, ett år där jag kommer att tänka extra mycket på hur jag vill må och hur jag vill leva!

 

och du min älskade vän, ska få extra mycket tid och kärlek detta år!

 

Publicerat i Allmänt