Snart julafton!

26 oktober idag, vilket betyder att det är mindre än två månader kvar till julafton. Det är lika länge som jag nu bott i Fränsta, två månader!

Två månader är egentligen rätt så lång tid, men inte när det är julen man snackar om. Redan nu säljs det pepparkakor och julprydnader i de flesta butiker, julklappar har redan börjats inhandlats och julkänslan smyger sig på från olika håll. Kanske lite väl tidigt men om ungefär en månad är det okej, då börjar julkalendern på tv:n, kanske nått besök på någon julskyltning och förhoppningsvis lite snö på backen. Det är då okej att spela julmusik, baka pepparkakor och lussebullar, det är då som nedräkningen börjar på riktigt!

Jag längtar lite extra till julen i år, förra året blev lite speciellt. Jag var då sjuk och åt ingenting, lite lite på julbordet men inte en endaste pepparkaka! I år har jag lovat mig själv att äta både pepparkakor och julgodis, bara för att det är gott! Att äta massa onyttigt tillhör julen, det bara är så det ska vara!

 

Publicerat i Allmänt