Osäker

Jag har alltid varit, och är, väldigt osäker på mig själv, hur framstår jag egentligen? Jag är alltid fundersam och lite skraj hur människor uppfattar mig. Jag vet att alla kan inte tycka om alla, men vilka ogillar och vilka gillar mig? Jag har så svårt att läsa av kroppsspråk och ansiktsuttryck så jag har verkligen ingen aning. Jag försöker att inte tänka så mycket på det och kör bara på, dom som vill vara med mig får det och dom andra kan gå! Det är så här jag är och jag tänker inte ändra på mig för någon annan. Visst kan jag också anpassa mig efter behov, men jag är fortfarandra bara jag, Fanny!  
 
När min tid på sjukhuset var över var jag riktigt rädd och nervös för vad mina klasskamrater skulle säga. Jag ville inte gå dit men jag visste att jag var tvungen! Jag minns så väl hur jag skakade när jag gick in i skolan, jag var så nervös att möta allas blickar och frågor. När jag väl kom in kände jag mig fruktansvärt osäker men jag fick inte en endaste fråga! Jag blev så chockad men också väldigt lättad att jag slapp förklara mig för alla. Efter ett tag började jag tro att det var ingen som brydde sig, det här var ju mitt problem och alla andra hade ju sina! Varför skulle någon bry sig om mig? Jag var ju bara en liten prick på jorden som vilken annan människa! Jag mådde riktigt dåligt under den perioden, jag tänkte bara negativa tankar och det här var en av dom. Självklart vet jag att det var massvis med folk som såg och funderade, men det är ett känsligt ämne att prata och fråga om. Jag vet att det snackades bakom min rygg, jag vet inte vad det pratades om, men jag vet att det snackades hit och dit! Det är så naturligt att prata om andra människor, det gör alla! Det pratades förmodligen både positivt och negativt om mig, men det är absolut ingenting jag lägger någon energi på,  jag är ändå säker på vilka JAG gillar och ogillar!
 
#1 / / Viktoria och Kiara:

Det du skriver i det övre stycket känner jag igen, jag har varit mycket osäker och kan fortfarande känna osäkerhet många gånger i situationer där jag inte känner mig bekväm. Men ju mer man testar på nya saker och kommer in på olika spår i livet, ju mer växer man med det. På gymnasiet var jag jätteosäker, vilsen och bekymrad. Att bli vuxen var skrämmande och jag ville verkligen inte! Men samtidigt växte jag mycket under den tiden, speciellt när jag jobbade extra som städerska på helgerna och somrarna. Städat på ett trettiotal olika ställen, nycklar, koder och stort ansvar. Folk litade på MIG, det växte jag ut av. Vi får prata mer om det för det är intressant, såklart man är nyfiken på vad andra får för bild av en, vilka signaler man sänder ut osv:) men det är egentligen oväsentligt, vi är dom vi är och det är vi bäst på;D

Åh vilken Fin bild förresten!!

Svar: Tack tack tack viktoria! Du har så rätt i det du skriver, vi är bäst på att vara oss själva!
Fanny Hägglund

#2 / / Emma Elisabedt:

Har du någonsin testat din personlighet? Har du gjort ett test och fått till svar 4 bokstäver? Nej jag snackar inte om alla de olika diagnoser man kan bli tillsatta till höger och vänster. Jag snackar om hur du är som person, hur du reagerar och varför du gör det? hur du fattar beslut och vad du grundar dem på? Det finns en hemsida som heter "http://www.16personalities.com/" där du kan göra ett test och eventuellt få svaret på alla dina frågor om dig själv. Okej kanske inte alla men om du läser om typen du blir tilldelad så kanske du lär dig ett och annat om dig själv, eller iaf får svar och bekräftelse på vem just du är och framför allt, att du inte är ensam om att vara så. Jag personligen är ENFP. Men kom ihåg, du är inte som du är PÅ GRUND AV att du är en viss personlighetstyp, nej, du är en viss personlighetstyp för att DU är som DU är! Gör testet, vad har du att förlora? :)

personligen är jag sjukt intresserad av personlighetstyper och dylikt och jag kommer börja blogga en hel del om det i framtiden förmodligen! Kram på dig och lycka till!

Svar: Låter spännande, jag ska kolla! :)
Fanny Hägglund