Imorgon flyttar jag 87 mil hemifrån!

 I flera år har jag haft drömmen om att flytta hemifrån, om att få ha ett eget hem med mina prylar och min ordning på saker och ting. Jag har alltid varit bestämd med att jag aldrig kommer klara av att bo med någon annan människa som ska röra mina saker, att dela boende med någon annan är inte riktigt min starka sida. Det som kommer att ske imorgon skulle varken jag eller min familj kunnat föreställa sig för ett par år sedan, jag ska nämligen flytta ihop med en annan människa, en person som jag ska skapa en gemensam vardag tillsammans med, en individ som jag älskar mer än någonting annat i denna värld – det är helt fantastiskt!

De senaste veckorna har bestått av nervositet och pirr i kroppen som hör till en flytt, huvudet har fått arbeta hårt med fantasier om inredning, tapeter, lampor, möbler och även placering av köksredskap och hushållsartiklar. Flyttkartong efter flyttkartong har fyllts med prylar, IKEA har besökts ett flertal gånger och även lite internetshopping har jag hunnit med, det är så underbart att få handla till ett hem där det är jag som bestämmer (och Martin är självklart med på ett hörn) jag skulle kunna handla huuur mycket som helst, men det ska ju få plats också!

Jag skulle heller aldrig kunna föreställa mig att jag skulle lämna min familj och flytta 87 mil ifrån dem, men livet bjuder ständigt på överraskningar! Imorgon går flyttlasset till Karlskrona, det är både spännande och nervöst med en ny stad och nytt folk, men jag kan lugna mig med att jag alltid kan återvända hem till älskade Timrå!

Och denna knasboll hänger med!
Publicerat i Allmänt
#1 / / Jenny:

Önskar dej Lycka till, Fanny!! 💕
Detta kommer du garanterat ha med i din"ryggsäck" Du blir starkare för var dag 👊