En mardröm!

Kvällen i går bestod av tårar och en stor klump i magen, som många andra satt jag framför tv:n och tittade på cancergalan. Jag blir så berörd när jag hör alla tragiska historier...usch! Tänk att det inte är alla som får möjligheten till ett långt och friskt liv, att det tar slut alldeles för fort. Jag blir så tårögd när jag ser barn som måste ta farväl av livet innan det ens har börjat, ungdomar som kämpar för att hitta sig själv också tar livet bara slut eller föräldrar som just nått sina mål, har köpt villa, skaffat familj och måste förklara för sina barn att det måste lära sig att leva utan ena föräldern.
 
Att vara den drabbade är något jag lyckligtvist inte har erfarenhet av, jag har däremot varit en nära anhörig till en dödssjuk liten flicka. För ett par år sedan hände något oväntat och tragiskt i min och min familjs liv, en familjemedlem blev allvarligt sjuk. Det är så fruktansvärt svårt att stå på sidan och inte kunna hjälpa till. Jag och min syster fick vara hemma, flera mil ifrån oss låg våran sjuka lillasyster på ett sjukhus i Umeå. Sömnlösa nätter, tårar i mängder, orolig mage och jag var bara så otroligt rädd, jag var så rädd att jag skulle förlora en del av mig.
 
När jag äntligen fick åka och hälsa på henne, så var det inte Maja som satt där på sängen. Det var en kritvit liten flicka med en massa slangar som satt fast i hennes tunna lilla hud, det var som en mardröm.
 
Jag är obeskrivligt glad att hon mår bra idag, men ibland kommer det över mig. Jag hoppas av hela mitt hjärta att båda mina syskon får ett långt och fortsatt liv! Oh vad jag älskar min familj!
 
 
 
#1 / / Siri |Diabitfit|:

Satt också med tårar i ögonen hela kvällen! Sorgligt o så starkt på en o samma gång.

#2 / / Mamma:

Ja det var fruktansvärda veckor där i Umeå å sedan hemska månader efter det. Jag är oxå så otroligt tacksam att det inte var den sjukdom de först trodde. ❤️

#3 / / Mamma:

Ja det var fruktansvärda veckor där i Umeå å sedan hemska månader efter det. Jag är oxå så otroligt tacksam att det inte var den sjukdom de först trodde. ❤️

#4 / / Mamma:

❤️❤️❤️