Det är okej att vara glad!

Dom plågsamma och hårda orden är så lätt att få ner i text och visa hur tufft allting är. Men mina ord är just nu slut, lycka är bra mycket svårare att formulera och inte få det att låta snobbigt. Det är så mycket enklare att grotta ner sig i känslosamma ämnen, att verkligen förklara i detalj hur jag känner mig.

På måndag har jag bott i Fränsta en månad, vilket också betyder att det är över en månad sedan som jag var riktigt nere. Under den här månaden har jag inte haft en enda panikattack under nätterna, så skönt!

Jag har redan fått fantastiska vänner här på Ålsta, jag får hela tiden vara med och känner mig inte ett dugg utanför. Självklart kommer man en del närmre än andra, och faktiskt så har jag kommit en person väldigt nära. En sådan där vän som man inte kan bli av med!

Men att må så här bra skrämmer mig också, jag kommer inte ihåg om jag mått så här bra i en så lång period förut. Jag är så rädd för att falla tillbaka, att bli sviken och lämnad. Jag har varit med om det förr, det har alltid varit så. Men att hela tiden gå runt och vara orolig mår man inte bra av, så jag har bestämt mig för att leva här och nu, ta vara på varje tillfälle till skratt!

#1 / / Eleonora:

Underbart att du känner en sån glädje!!! Njut av livet!!! ❤️❤️

Svar: Jag njuter allt jag kan!
Fanny Hägglund

#2 / / mamma:

Det är så härligt att läsa och att höra dig prata om hur bra du har det! Men jag förstår din känsla, rädslan att bli ledsen och besviken. Den finns hos mig oxå. Älskar dig 💖

Svar: älskar dig med! <3
Fanny Hägglund