Vad är lycka för dig?

Den största önskan människan har i livet är att få leva ett lyckligt liv utan några bekymmer, bara kunna glida runt med ett leende på läpparna dag ut och dag in. Tyvärr är det nästintill omöjligt att leva ett perfekt liv, livet är en bergodalbana för oss alla med både upp och nedgångar.

Lycka är någonting som vi människor jagar hela tiden och inte kan bli mätt på, men vad är det som gör oss människor lyckliga egentligen?

Jag har dagar då jag är fruktansvärt glad och vill hoppa upp och ned av glädje och livet känns helt perfekt, därefter kommer dagar då jag känner att livet går emot mig, då jag vill dra täcket över huvudet och bara sova och allt känns meningslöst. Jag är inte alltid glad och känner att livet är på topp, däremot är jag hela tiden lycklig eftersom jag har en perfekt pojkvän, en fantastisk hund, en underbar familj, härliga vänner och jag är frisk!

Mina solstrålar! 

Publicerat i Allmänt