Alla förändras mer eller mindre

När man blir mobbad så är det inte sig själv som är problemet, det är mobbarna som har bekymmer och det drabbas tyvärr andra av. Jag har blivit mobbad i flera år, och jag har svårt att ta dessa människor seriöst även om de kan vara hur trevliga som helst idag. Jag kommer nog alltid att se dessa människor som mobbare, hur mycket jag än försöker ändra min uppfattning och hur mycket de än växer upp och förändras. När jag ser dessa människor får jag en klump i magen och gamla bilder kommer upp i huvudet på mig, jag vill inte minnas. Eftersom jag inte känner dom idag så vet jag inte hur dom är nu, dom kanske är underbara människor som inte längre vill mig något illa? Den frågan kommer aldrig få något svar, men jag vet att idag är jag stark och vågar säga ifrån om det skulle vara något!

Men sedan har jag haft vänner som inte ens vill vara med mig, eller kan man kalla dom för vänner? Ja det kan man faktiskt, för i det läget så är det inte dom som varit bekymret utan det är jag som varit det. Det är jag som varit svår och annorlunda, ingen av dessa vänner har velat vara elaka utan dom har bara inte vetat hur dom ska vara mot mig. För hur lätt kan det vara att vara kompis med någon som inte vet hur man är kompisar? Hur som helst så tycker jag fortfarande otroligt mycket om dom, underbara människor som jag önskar att jag vetat hur jag skulle vara emot dom.  Jag är otroligt glad att jag fick chansen att vara tillsammans med dom och idag har jag skaffat mig mina egna vänner som passar knepiga mig mycket bättre!