Jag äter det jag vill!

Det är så fruktansvärt svårt att se mig själv i spegeln, jag är ful och äcklig och alla andra har så enormt snygga kroppar! Jag får sådan magvärk när jag ser tränande och slanka kroppar, jag vill också ha det. Men egentligen tycker jag kurvor och lite degig mage är snyggast, det är ju alltid dessa kroppar som jag fastat för, och gör fortfarande? Men när det kommer till mig själv så blir jag så fruktansvärt obekväm… Innan sjukdomen var jag ju nöjd med min kropp? Jag hade hull lite här och där och var kvinnlig! Jag försöker inse att jag har nu en frisk och fungerande kropp, en kropp som mår bra, men det är så svårt att printa in det i skallen på mig!

Jag ska inte behöva få ångest så fort jag äter en aning lite för mycket, det gör väl alla människor mer eller mindre? Vill jag äta popcorn en helt vanlig veckodag så ska jag göra det, bara för att jag kan! Igår tillexempel. Jag, pappa och mina två syskon gjorde pizza till middag, på kvällen åt vi snacks och såg film, en fantastisk härlig kväll som inte alls hade varit lika mysig utan dessa popcorn! Och ikväll tror jag att jag kanske ska äta lite tacohips och dipp, bara för att det är gott och mysigt! Jag älskar min kropp! 

Fantastiskt god pizza med pesto, salami, mozzarella och tomat! 

 
#1 / / Lisa Radojewska:

Jag tycker verkligen du ska vara nöjd över dig själv som du är, det är svårt med sociala nätverk som instagram det där alltid finns massa halvnakna vältränade personer men ska vara stolt att du kommit så långt du gjort och njuta av livet, för det är inte värt att försöka se ut som alla andra när man egentligen vill vara sig själv!

Kram och ta hand om dig!

Svar: Tack, jag håller helt klart med dig!
Fanny Hägglund