Sluta växa!

Jag föddes som en liten bäbis i en oanvänd kropp, en frisk och fin liten människa som var redo att möta stora världen. Jag växte och nötte lite lätt på min kropp som blev större år efter år. Jag hade en fullt normal storlek och var inte speciellt överviktig, stor men inte farligt stor.

Under min uppväxt har jag alltid älskat mat, jag har inte haft någon tanke på vikt eller utseende. Det hade jag inte heller då jag rasade i vikt och fick sjukdomen anorexi, jag ville bara bli hälsosam och få en stark kropp.

Allt har nu vänt, jag slutar inte att gå upp i vikt! Jag blir större och större och börjar tappa hoppet om att det hela ska sluta, jag växer ju ut varje klädesplagg som finns i min garderob! Jag känner mig konstant uppsvälld och plufsig, jag känner mig så fruktansvärt obekväm i mig själv. Jag hoppas att det hela snart vänder, att jag kan äta mat utan att fortsätta gå upp nästan ett kilo i veckan…

Publicerat i Allmänt