Är pengar allt?

Pengar pengar pengar...Är det verkligen det viktigaste i livet? Jag skulle svara både ja och nej på den frågan. För att kunna köpa mat så att man överlever behöver man ha pengar, så i den meningen är ju pengar betydelsefullt. Alla föräldrars stora önskan är att ha massvis med pengar, för att kunna ge barnen de dom vill ha.
 
Man är absolut inte mindre eller mer värd för att man har lite pengar, och verkligen inte mer eller mindre värd för att man är rik! Men det är tyvärr inte alla som ha den synen... det är så hemskt att se hur det finns människor som har mage att kommentera andras kläder, mobiltelefoner, semestrar, julklappar etc, bara för att det är billigare varianter och inte lika lyxiga. Tänk att det finns folk som bedömer andra efter hur mycket pengar man har!
 
Är man en sämre människa för att man aldrig har varit utomlands, inte har märkeskläder och inte har dom nyaste prylarna? Och om man har allt det där och lite till, är man lyckligare då? Visst kan det vara så, men jag tror knappast att det är så i statistiken. Allas stora önskan är att vinna massvis med pengar, för att kunna handla och göra exakt det man vill men man måste också se och vara lycklig för det man har!
 
Något som jag alltid har önskat mig under min uppväxt är en trogen vän, när jag fick pengar över så valde jag att köpa mig en vän! Ja, tänk att man kan köpa sina vänner! Och jag kan med handen på hjärtat säga att just i den stunden som jag räckte över slanten till uppfödaren, så var dom pengarna värt mer än någonting annat i hela universum!