Laggarbergs 6:or 2011

Tiden den bara flyger förbi, kan inte förstå att jag ska sluta nian! Min lillasyster har varit på klassresa förra helgen som ett avslut på mellanstadiet. I måndags när jag stod och väntade på henne vid tåget fick jag lite Flashbacks när jag själv gick i 6an.  Just då kände jag hur mycket jag faktiskt saknar laggatiden, fina lärare som inte bara såg mina fel, den tråkiga men rätt fina skolgården, de kravlösa läxorna och de intressanta skoluppgifterna.

Det är en blandning av skratt och gråt när jag tänker tillbaka på hur det var. Jag vet inte vad som är rätt att säga, var jag alltid ensam eller var jag aldrig ensam? Jag fick aldrig vara med men jag var alltid med. Nej det är också fel att säga. Dit jag vill komma är att jag aldrig FICK vara med, Men självklart ville ju jag också vara med tjejerna i klassen så jag tjatade, följde efter och vart ledsen och förbannad!   Men jag tror tillochmed att jag nästan saknar min jobbiga, hjälpsamma, irriterande och fantastiska klass! Inte trodde jag att jag skulle sakna människor som mobbat mig?  Vi bråkade, skrattade, var skitförbanande på varandra men hade också riktigt roliga stunder. Alla raster som vi tillbringade inomhus i klassrumen eller på skoltoaletten när vi egentligen måste vara utomhus. När läraren hade gått, fnissiga och olydiga smög vi in och slamsade runt, bara för att vara tvärtemot. Alla filmer och kort jag har på er.. jag blir arg, generad  sorgsen, glad och påmind både på gott och ont när jag ser er.  

Slutet av sexan växte nog både jag och mina kamrater för jag började mer och mer trivas tillsammans med dem. Lucian, brännbollen, klassresan, skolavslutingen.. det var så trevligt! På ett konstigt men säkert sätt längtar jag tillbaka när vi var som en familj.

En av gångerna jag med bestämdhet kan säga att jag längtar tillbaka till var vår resa till Stockholm år 2011, det är ett minne för livet.  Vi åkte tåg, åt mat, sov på vandrarhem, skrattade, åkte karussler på Gröna lund, gick på Vasamuseet och naturhistoriska, åkte båt, shoppade och åt mer mat och snacks! Tänk vad fort allting går.. det är TRE år sedan!!

Ps: Jag har massor av bilder som jag skulle vilja dela med mig av, men av respekt behåller jag dem för mig själv!