Det är ingen vanlig dag idag!

År 2001 var ett förväntansfullt år, jag skulle bli storasyster för första gången! Jag klappade på mammas mage och folk frågade mig ”vad har mamma där är inne då?” Jag sträckte på mig och svarade stolt att där inne låg minsann en Kevin! Veckorna, dagarna och timmarna svischade förbi och torsdagen den 21 juni 2001 föddes mitt syskon, en liten och alldeles perfekt bebis. Min mor ringde mig för att tala om att jag hade blivit storasyster åt en flicka! Men va?! Det skulle ju ligga en Kevin i min mammas mage, en lillebror och inte en lillasyster! Jag blev arg och besviken och slängde snabbt på luren i mammas öra! Men redan på eftermiddagen hade humöret ändras och jag var en stolt storasyster åt en liten Frida!

Idag är jag fortfarande en stolt storasyster åt dig Frida, men som har blivit en aning större! Nu är du en trotsig tonåring som kan reta mig till vansinne! Jag hoppas att du snart inser att mina råd jag ger dig är av vänlighet för att jag älskar dig, inte för att vara elak!

Grattis på födelsedagen älskade lillasyster! <3

 
 
 
Publicerat i Allmänt
#1 / / Sara - träning och hälsa:

Stort grattis till henne! :D och va fint skrivet!

Svar: Tack och tack! :)
Fanny Hägglund