Jag gör allt för er!

Vi syskon har en särskild relation till varandra. Jag har två yngre systrar, Frida och Maja.  Tillsammans bråkar, skrattar, gråter vi, och kommer förhoppningsvis följa varandra hela livet ut.  Jag är fruktansvärt stolt över att vara storasyster åt mina fantastiska småsyskon, och jag hoppas de tänker detsamma om mig. Men man vet aldrig vad de tycker och tänker om mig och de kommer jag aldrig få veta heller, bara tro. Jag vill vara en god förebild för dem, vara snäll och omtänksam.

Ibland stannar jag upp och frågar mig själv, är jag den där storasystern som jag själv ville ha men aldrig fick? Jag drömde ofta att jag hade en äldre syster som jag kunde fråga vad som helst, berätta jobbiga saker för, som fixade mitt hår när jag ville vara extra fin och hon som jag kunde låna snygga kläder ifrån. Uppfyller ja de kraven? Jag får ofta känslan att jag inte är tillräckligt bra som storasyster utan att de skäms över mig.

 Jag lyssnar nog aldrig tillräckligt på deras bekymmer. Jag försöker visa att jag vill deras bästa, istället säger de att jag bara tänker på mig själv. Jag sitter med gråten i halsen när jag blir ensam hemma, när de gått iväg till sina vänner, känner mig misslyckad och undrar vad som är felet för mig? Samtidigt är jag oerhört glad för Frida och Maja att de har så många vänner de kan umgås med.  Hur kan det vara att ha en storasyster som blir ledsen när man leker med sina kompisar? 

Alla systrar vill väl ha en större syster som kan berätta hur det är att ha en pojkvän, översätta engelska när de inte förstår, berätta sjuka saker hon och sina kompisar gjort. Men jag kan inte det, jag har ALDRIG haft en pojkvän så kan inte säga hur det känns, skitdålig på engelska och har inga vänner som jag umgås med så kan ju inte prata om det heller. Så vad kan jag göra? Jo jag kan försöka göra så att mina syskon inte behandlar sina vänner så som jag har blivit bemött och försöka stötta dem, hoppas det räcker för att mina syskon ska få en bra uppväxt.

                                                        Älskade systrar <3

 
 
#1 / / Johanna:

Jag håller med dig, skulle också göra allt för mina syskon.

Svar: underbart med syskon! <3
Fanny Hägglund

#2 / / Frida:

Älskar dej , även om jah inte alltid visar det ! <3

Svar: <3
Fanny Hägglund

#3 / / Annika:

Tårarna rann...Du skriver väldigt bra och gripande Fluffan! Skönt att du hittat ditt sätt att få ut tankar och känslor❤

Svar: Tack! Ja det är super skönt att bara skriva av sig! <3
Fanny Hägglund

#4 / / Din yngsta syster!:

Älskar dig!Puss ♥

Svar: Puss <3
Fanny Hägglund

#5 / / Julia Hägglund:

Hej Fanny (är vi släkt eller?) Du skriver typ det jag känner för mina syskon, jag förstår iallafall vad du menar, och då förstår ju även du vad jag menar.
Håller med kommentarerna över, du kan sätta ord på saker väldigt bra:)
Har läst lite fler inlägg om din svåra vardag eller vad man ska kalla det, och var stark. Jag känner ju verkligen inte dig, men ingen ska behöva må dåligt :( Så du ska veta att jag kommer forsätta läsa din blogg, och "heja" på dig:)

Jätte fin blogg btw

Kram från din Hägglunds-tvilling :)

Svar: Hej! Vad sött skriver av dig, sånt gör mig glad! :) roligt att du fortsätter läsa min blogg! Kram
Fanny Hägglund